+ 31 06 831 886 43 info@taxater.nl

Algemene voorwaarden

Aanpassing Algemene Voorwaarden en overige toepasselijke voorwaarden

1. taxater behoudt zich het recht voor deze Algemene Voorwaarden aan te passen. taxater zal Klant tenminste dertig (30) dagen voor de inwerkingtreding van een dergelijke aanpassing op de hoogte stellen van de aanpassing en de datum waarop de aanpassing in werking
treedt.
2. De aangepaste versie van deze Algemene Voorwaarden wordt geacht te zijn geaccepteerd door Klant en vanaf de ingangsdatum van de aanpassing van toepassing te zijn op de Overeenkomst, tenzij Klant binnen dertig (30) dagen na de aankondiging van de aanpassing
taxater schriftelijk op de hoogte stelt van het feit dat hij de aanpassing niet accepteert.
Klant heeft in dat geval het recht de Overeenkomst schriftelijk te beëindigen met ingang van de datum waarop de wijziging van de Algemene Voorwaarden in werking treedt.
3. Algemene (inkoop)voorwaarden van Klant zijn niet van toepassing op de Overeenkomst.

Taxater is een SAAS dienst en draait op een shared of dedicated host op basis van best effort. Wij bieden geen enkele garantie op uptime en op mogelijk data verlies als gevolg van een storing.

Prioriteit van Incidenten
De Prioriteit van Incidenten vastgesteld aan de hand van de volgende tabel:

Prioriteit Omschrijving
Urgent Gedurende de monitoring door taxater zoals bedoeld in artikel 30.1 blijkt dat de taxater-producten in het geheel niet beschikbaar zijn voor gebruik.
Hoog Klant constateert dat de taxater-producten in het geheel niet beschikbaar zijn voor gebruik en dit blokkeert de normale bedrijfsvoering van Klant.
Middel Klant constateert dat essentiële functionaliteit van de taxater-producten niet of niet correct werkt.
Laag Klant constateert dat niet-essentiële functionaliteit van de taxater-producten niet of niet correct werkt.
Melden van Incidenten
1. Klant kan de door hem geconstateerde Incidenten gedurende Servicetijden melden bij de Klantenservice en te allen tijde via de website van taxater.
2. Bij het melden van een Incident dient Klant de volgende gegevens te verstrekken:
a) de aard van het Incident en de omstandigheden waaronder deze zich voordoet;
b) alle overige informatie die mogelijk relevant is voor taxater, inclusief maar niet beperkt tot schermafdrukken, logbestanden en de wijze waarop het Incident kan worden gereproduceerd.
3. Klant dient een Incident met een Prioriteit Hoog telefonisch te melden bij de Klantenservice om ervan verzekerd te zijn dat het Incident daadwerkelijk op het service level van Prioriteit Hoog wordt afgehandeld.
Responstijd
1. Na ontvangst van de melding van een Incident door Klant voert taxater een initiële diagnose van het Incident uit. Afhankelijk van het door Klant gekozen contactkanaal, meldt taxater binnen 2 werkdagen na de melding aan Klant of het Incident wordt veroorzaakt door een Fout, en zo ja, wat de verwachte oplostijd voor de Fout is, voor zover die op dat moment al bekend is.
2. Indien een melding van Klant van een Incident plaatsvindt buiten de Servicetijden, gaan de responstijd in op het moment dat het eerstvolgende tijdvak van de Servicetijden begint.
3. Als uit de initiële diagnose van het Incident blijkt dat deze niet wordt veroorzaakt door een Fout, zal taxater het Incident afsluiten en Klant van die beslissing op de hoogte brengen.
4. taxater behoudt zich het recht voor om op basis van de initiële diagnose van het Incident de Prioriteit aan te passen. taxater zal Klant van een dergelijke beslissing op de hoogte brengen.
Verwachte oplostijd
1. Indien vaststaat dat een Incident wordt veroorzaakt door een Fout zal taxater zich inredelijkheid inspannen om binnen vijf (5) werkdagen een Work-around of definitieve oplossing voor de Fout te leveren aan Klant.
2. Indien het Incident is gemeld door Klant, gaat de genoemde termijn in op het moment dat de termijn voor de responstijd ingaat op grond . Voor Incidenten met Prioriteit Urgent gaat de termijn in op het moment dat het Incident wordt geconstateerd door taxater.
3. taxater respecteert de zondagsrust. In verband hiermee zullen alle herstelwerkzaamheden van taxater op zondag beperkt zijn tot het oplossen van Fouten die een calamiteit
betreffen met betrekking tot de beveiliging van gegevens van Klant die zijn opgeslagen in een databank die door of namens taxater wordt beheerd. Voor zover een Fout niet bestaat uit een dergelijke calamiteit zal taxater geen werkzaamheden verrichten op zondag en begint of hervat taxater haar herstelwerkzaamheden de volgende dag.
4. Alle reparatieactiviteiten van taxater zullen in eerste instantie zijn gericht op het vinden van een Work-around. Indien een Work-around beschikbaar is, wordt het Incident verder gekwalificeerd als Prioriteit Laag.
5. Indien de Fout bestaat uit het niet of niet correct uitwisselen van gegevens tussen de taxater-producten en een product of dienst van een derde als gevolg van een wijziging door de desbetreffende derde in de specificaties voor de gegevensuitwisseling, behoudt taxater zich het recht voor de verwachte maximale oplostijd voor de Fout
6. taxater garandeert niet dat alle Fouten worden opgelost.
7. taxater behoudt zich het recht voor om een Fout met Prioriteit Laag niet op te lossen. taxater zal Klant op de hoogte brengen van een dergelijke beslissing en daarmee het Incident afsluiten.
8. Fouten worden alleen opgelost in de meest recente Release. Dit kan tot gevolg hebben dat Klant verplicht moet upgraden naar deze Release om gebruik te kunnen maken van de oplossing van de Fout.

Aansprakelijkheid van taxater en vrijwaring door Klant:

1. Onverlet de overige bepalingen van deze Algemene Voorwaarden, is de totale aansprakelijkheid van taxater per gebeurtenis of reeks van samenhangende gebeurtenissen, voortvloeiende uit of in verband met de totstandkoming of uitvoering van de
Overeenkomst, beperkt tot vergoeding door taxater van de door Klant geleden directeschade tot een maximum van € 10.000,00 (tienduizend euro’s).
2. De aansprakelijkheid van taxater voor indirecte schade, inclusief, maar niet beperkt tot gevolgschade, gederfde winst, verloren besparingen, schade door bedrijfsstagnatie, schade door aanspraken van afnemers van Klant en schade door beschadiging van hardware of
software van Klant, is te allen tijde uitgesloten.
3. In aanvulling op artikel 1 en 2 is taxater niet aansprakelijk voor enige schade die door Klant wordt geleden als gevolg van het niet, niet tijdig of niet correct uitwisselen van gegevens tussen de taxater-producten en (applicaties van) derden, waaronder maar niet
beperkt tot de Belastingdienst.
4. In aanvulling op artikel 1 en 2 is taxater niet aansprakelijk voor enige schade die door Klant wordt geleden als gevolg van het verlies of de verminking van gegevens in een Administratie.
5. De in artikel 1 tot en met 4 genoemde beperkingen van aansprakelijkheid zijn niet van toepassing voor zover sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid van taxater of haar medewerkers.
6. De in dit artikel opgenomen beperkingen van aansprakelijkheid van taxater gelden mede ten gunste van alle derden waarvan taxater zich bij de uitvoering van de Overeenkomst bedient.
7. Klant vrijwaart taxater voor alle aanspraken of beschuldigingen van derden, waaronder, maar niet beperkt tot afnemers van Klant, jegens taxater, gerelateerd aan het gebruik van de taxater-producten door Klant. Deze vrijwaring is niet van toepassing voor zover sprake is van:
a) opzet of bewuste roekeloosheid van taxater of haar medewerkers;
b) een aanspraak of beschuldiging van een derde inzake een inbreuk op diens intellectuele eigendomsrechten door het gebruik door Klant van de taxater-producten, voor zover dit gebruik plaatsvindt in overeenstemming met de bepalingen van deze Algemene
Voorwaarden en de Overeenkomst.
8. Een vordering tot schadevergoeding van Klant verjaart na verloop van een (1) jaar nadat de schadeveroorzakende gebeurtenis zich heeft voorgedaan.

De bepalingen van dit hoofdstuk zijn van toepassing op de door taxater onder de Overeenkomst voor taxater-producten verleende (informatie)diensten van Partners, zoals – maar niet uitsluitend – het uitwisselen en inzichtelijk maken van bedrijfsgegevens.

1 Definities
1. Externe dataleverancier: leverancier van data, niet zijnde Partner(s).
2. Data: Real-time data en/of gegevens waaronder, doch niet uitsluitend begrepen postcodes, adressen, bedrijfsgegevens en routeinformatie, welke data en/of gegevens uit de bronnen van Externe dataleveranciers afkomstig zijn.
3. Dienst: de door Partner(s) aangeboden Dienst, waarbij, direct of indirect, individuele bedrijfsdata (waaronder data van Externe dataleveranciers) online toegankelijk worden gemaakt, alsmede het verrijken en valideren van door taxater verstrekte data.
4. Partner(s): de derde partijen die worden gebruikt binnen de taxater-producten, waaronder – maar niet uitsluitend – Company.info.
2 Toepasselijke voorwaarden van Partners
1. Klant zal de Dienst alleen gebruiken in de normale uitoefening van zijn werkzaamheden en de in de Dienst opgenomen informatie in generlei vorm buiten deze werkzaamheden opnieuw doen of laten circuleren, verveelvoudigen, verkopen of uitgeven.
2. Het is Klant niet toegestaan:
a) De Dienst te gebruiken voor andere doeleinden dan alleen voor de eigen bedrijfsvoering, dan wel om de onderliggende programmatuur te kopiëren, bewerken, de-compileren, deassembleren, (trachten) de source code ervan te achterhalen, of op enig andere wijze
verandering in de Dienst aan te brengen, tenzij en tot zover dat op grond van wettelijke bepalingen van dwingend recht zou zijn toegestaan;
b) Het is Klant niet toegestaan data op te halen of te raadplegen op een wijze die kan worden aangemerkt als herhaald en systematisch opvragen met als oogmerk de reconstructie van de gehele databank of een substantieel deel van de databank als bedoeld in de Databankenwet ten behoeve van exploitatie door de Klant;
c) De Dienst in sublicentie te geven, te verhuren of in huurkoop te geven of anderszins aan een derde geheel of gedeeltelijk over te dragen of ter beschikking te stellen of beschikbaar of toegankelijk te maken;
d) Wijzigingen aan te brengen in de Dienst;
e) De Dienst te gebruiken ter promotie van, doorverwijzing naar, of verstrekking van onrechtmatig verkregen software, voor het begaan van en/of ter aanmoediging van het begaan van strafbare feiten door Klant, diens personeel of derden; Algemene Voorwaarden abonnementmodel
f) Bij het gebruik van de Dienst te handelen in strijd met de goede zeden of openbare orde, of in strijd met algemeen erkende beginselen van het juiste en behoorlijke gebruik van het internet (zoals nettiquette), of zich schuldig te maken aan hacken, het verspreiden
van virussen, de juiste werking van de server van Partner(s) te hinderen of belemmeren of om zich anderszins onbehoorlijk (ter beoordeling van taxater of haar dataleveranciers) of onrechtmatig te gedragen.
3. Klant garandeert taxater dat zij zich bij het gebruik van de Dienst en de daaruit verkregen informatie houdt aan alle relevante Nederlandse en internationale wet- en regelgeving. Zo dient Klant onder meer, maar niet uitsluitend, af te zien van verzending van ongevraagde berichten aan derden (‘spam’), het toesturen van direct mail aan organisaties met een zogenaamde ‘non-mailing-indicator’ en telefonische acquisitie bij ingeschrevenen van het Bel-me-niet Register. Klant vrijwaart taxater en haar dataleveranciers voor alle aanspraken van derden ter zake en vergoedt alle als gevolg van dergelijke aanspraken van derden door taxater of haar dataleveranciers geleden schade, waaronder tevens de werkelijk gemaakte kosten voor juridische bijstand.
4. Indien Klant zich niet houdt aan de overeengekomen voorschriften, is taxater gerechtigd om onmiddellijk het gebruiksrecht op de Dienst op te schorten en de toegang van Klant tot de Dienst te blokkeren.

Overdracht van rechten en plichten en uitbesteding

1. Het is Klant niet toegestaan zijn rechten en plichten uit de Overeenkomst over te dragen aan een derde zonder voorafgaande toestemming van taxater.
2. taxater behoudt zich het recht voor de voor haar uit de Overeenkomst voortvloeiende rechten en plichten over te dragen aan een derde.
3. taxater behoudt zich het recht voor naar eigen inzicht derden in te schakelen voor de uitvoering van de Overeenkomst. taxater draagt er zorg voor en is er jegens Klant voor verantwoordelijk dat deze derden de plichten van taxater uit de Overeenkomst nakomen.

Toepasselijk recht en geschillenbeslechting

1. Deze Algemene Voorwaarden en de Overeenkomst worden beheerst door Nederlands recht.
2. Toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag wordt uitgesloten.
3. Alle geschillen tussen Taxater en Klant gerelateerd aan deze Algemene Voorwaarden of de overeenkomst zullen enkel en alleen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter

Gegevens over en van Klant en verwerking van persoonsgegevens

1. Het gebruik door Klant van de Taxater-producten resulteert in de opslag van gegevens. Deze gegevens bestaan enerzijds uit de gegevens die Taxater opslaat over Klant zelf (“Klantgegevens”) en anderzijds uit de gegevens die door of namens Klant worden
opgeslagen in de Administraties binnen de Taxater-producten (“Administratiegegevens”).
2. De Klantgegevens bestaan onder andere uit contactgegevens, IP-adressen en bank- en betalingsgegevens. Taxater is ten aanzien van de persoonsgegevens die zijn opgenomen in de Klantgegevens aan te merken als verwerkingsverantwoordelijke in de zin van de Algemene
Verordening Gegevensverwerking (AVG) 2016/679/EU van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en
tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG. Op de verwerking van de Klantgegevens door Taxater is de Privacyverklaring van toepassing.
3. Taxater is ten aanzien van de persoonsgegevens die zijn opgenomen in de Administratiegegevens aan te merken als een verwerker van Klant in de zin van AVG en Klant als een verwerkingsverantwoordelijke. Artikel 28(1) AVG vereist dat tussen de
verwerkingsverantwoordelijke en verwerker een overeenkomst wordt gesloten waarin de verwerking van persoonsgegevens door de verwerker ten behoeve van de verwerkingsverantwoordelijke is geregeld. Deze overeenkomst is opgenomen in de Bijlage
Verwerkersovereenkomst die een integraal onderdeel uitmaakt van deze Algemene Voorwaarden en daarmee de Overeenkomst.
4. Klant blijft te allen tijde eigenaar van de Administratiegegevens. Klant is verantwoordelijk voor de inhoud en juistheid van de Administratiegegevens.
5. Taxater behoudt zich het recht voor om de Klantgegevens en Administratiegegevens geanonimiseerd te gebruiken voor analysedoeleinden.
6. Taxater draagt zorg voor een adequate beveiliging tegen verlies, diefstal en ongeautoriseerde toegang of wijziging van de Klantgegevens en de Administratiegegevens. De door Taxater genomen maatregelen en getroffen voorzieningen zullen redelijk zijn, gelet
op de op dat moment gangbare methoden en de gevoeligheid van de opgeslagen gegevens. Taxater zal Klant op diens verzoek en voor zover redelijk inzage geven in het beveiligingsbeleid van Taxater ten aanzien van de Klantgegevens en de Administratiegegevens.

Intellectuele eigendomsrechten op de taxater-producten

1. Alle intellectuele eigendomsrechten, waaronder auteursrechten, op de taxater-producten berusten bij taxater of diens toeleveranciers.
2. De Overeenkomst houdt op geen enkele wijze de overdracht aan Klant of een derde in van enig intellectueel eigendomsrecht op de taxater-producten.
3. Klant heeft geen recht om welke broncode of ontwerpdocumentatie dan ook, die betrekking heeft op de taxater-producten, te ontvangen, te gebruiken of te onderzoeken. Klant zal de taxater-producten niet (laten) modificeren en zal de broncode of onderliggende ideeën of
algoritmes van de taxater-producten niet (laten) ontcijferen, terugvertalen, uit elkaar halen, demonteren of anderszins reconstrueren op welke manier dan ook, al dan niet in verband met de ontwikkeling van computerprogrammatuur of diensten die vergelijkbaar zijn
met de taxater-producten.
4. Klant verbindt zich ertoe geen eigendomsaanduidingen, waaronder kennisgevingen van handelsmerken of auteursrechten, op of in de taxater-producten of die zichtbaar zijn tijdens het gebruik van de taxater-producten, te verwijderen, weg te laten of op enige wijze
te wijzigen.
5. taxater vrijwaart Klant voor alle aanspraken of beschuldigingen jegens Klant ter zake van een inbreuk op intellectuele eigendomsrechten van derden door het gebruik van de taxater-producten, mits Klant:
a) taxater onverwijld schriftelijk op de hoogte stelt van een dergelijke aanspraak of beschuldiging;
b) taxater de benodigde volmachten en die ondersteuning en informatie geeft die redelijkerwijs door taxater mag worden verzocht teneinde zich naar eigen inzicht te verdedigen tegen de aanspraak of beschuldiging of ter zake een regeling te treffen;
c) geen mondelinge of schriftelijke verklaring aflegt of belofte of erkenning doet van rechten of feiten jegens een derde ter zake van de aanspraak of beschuldiging.
6. Bovendien is de vrijwaring zoals opgenomen in artikel 5 alleen van toepassing onder de voorwaarde dat:
a) Klant geen wijzigingen in de taxater-producten aanbrengt of door een derde laat aanbrengen;
b) Klant de taxater-producten gebruikt in overeenstemming met de bepalingen van deze
Algemene Voorwaarden en de Overeenkomst;
c) Klant de meest recente Release van de taxater-producten gebruikt die taxater aan Klant heeft geleverd.
7. Indien vaststaat of naar het oordeel van taxater een aannemelijke kans bestaat dat gebruik van de taxater-producten inbreuk maakt op enig intellectueel eigendomsrecht van een derde heeft taxater het recht:
a) een gebruiksrecht voor Klant te verwerven voor de inbreuk makende taxaterproducten;
b) de inbreuk makende taxater-producten zodanig aan te passen dat de inbreuk wordt
verholpen, zonder dat de basisprestaties of -functionaliteiten verminderen; of
c) de taxater-producten te vervangen door een ander product dat geen inbreuken bevat,
met dien verstande dat de basisprestaties of -functionaliteiten van dit product niet minder zijn dan die van de taxater-producten.
8. Indien de opties zoals beschreven in artikel 7 naar het oordeel van taxater niet mogelijk
dan wel (financieel) onredelijk bezwarend zijn, heeft taxater het recht de Overeenkomst met onmiddellijke ingang schriftelijk te beëindigen onder creditering van de door Klant in de twaalf (12) maanden voorafgaande aan het einde van de Overeenkomst betaalde Vergoeding voor de taxater-producten.